Bezig met laden…

Hoe herken je de echte

Kledingwinkel Tilburg

Consumenten gaan alleen naar kledingwinkels om kleding te kopen, en dit speelt een grote rol in de kledingindustrie. Hier in het VK bijvoorbeeld kocht volgens de cijfers van het laatste onderzoek van TNS 30% van de shoppers die naar een winkel gingen kleding en accessoires en nog eens 24% schoenen en accessoires.

Een kledingwinkel levert de accessoires die haaraccessoires, handtassen, horloges, cosmetica, brillen en sjaals kunnen omvatten. Tegenwoordig is dit winkelen ook een zeer goede secundaire markt geworden voor de detailhandelaars. Met een toenemend aantal mensen die het grootste deel van hun kleding op online sites verkopen, zijn kledingwinkels een enorme verleidelijke markt geworden voor al die detailhandelaren.

Voor de detailhandelaren is dit nu een enorme geldopbrengst geworden. Zij hoeven alleen maar achterover te leunen en toe te kijken hoe hun klanten door hun vrijwillig geserreerde handen naar hun kersttenten worden geleid. Maar met de almaar stijgende prijzen in de winkelhuur, en met de boetes van de regering die hen onder druk zet om voor een “speciale” kerstsfeer te zorgen (kamertemperatuur! Dit jaar is het idee van de “kamertemperatuur” zeer populair en zeer succesvol geweest), zullen de klanten nog steeds hun geld uitgeven en blijven winkelen? Of zullen ze zich terugtrekken?

Het is natuurlijk moeilijk met zekerheid te zeggen, maar ik ben er zeker van dat veel detailhandelaren net zo bang zijn als iedereen om een herhaling van 2005/2006/2007 te voorkomen. lockeratonin lost zichzelf wel op – maar voor een kledingfabrikant is een prijsstijging van 20% voor een basismateriaal waarschijnlijk geen goede economische strategie.

Voor de detailhandelaren is dit echter een slecht moment, en een slechte zaak kan zijn dat klanten minder geneigd zijn hun geld uit te geven aan artikelen van het ‘ NullType’ die moeten worden uitgezocht, en het uitgeven aan kleding die zij bereid waren tegen elke prijs te kopen. Dit is slecht nieuws voor de detailhandelaren, maar het is ook ‘negatief’ voor de consument, in die zin dat de consument, door ervoor te kiezen het geld niet uit te geven, het minder waarschijnlijk maakt dat hij een artikel zal herhalen, en ook niet veel van zijn tijd zal verspillen. Dit is slecht nieuws voor de winkeliers, want terugkerende klanten zijn een ‘ getrouwheidsgroei’ – wat betekent dat zij wegblijven bij andere winkels/winkels en dus geneigd zullen zijn meer aan deze winkel/winkel te verkopen dan aan andere winkels – en dus zal de kans op een verkoop groter zijn.

Dit is waar ik denk dat de consument van hen weg raakt. Ik denk dat veel winkeliers in winkelstraten een deel van hun klantenbestand verliezen. Ik denk dat veel winkeliers in de winkelstraten zeer goedkope kleding produceren die er soms zeer slordig uitziet en zo slordig is afgewerkt dat het voor iemand heel moeilijk is om te zeggen dat ze niet door de fabrikant zijn “getest”. Dit brengt mij tot de vraag: aan hoeveel klanten verkoopt een fabrikant? En eisen de fabrikanten enig bewijs dat het artikel op echtheid is getest?

Mijn eerste indruk zou zijn dat fabrikanten niet van transparantie houden, en veel liever zouden zien dat zij al hun fabricageprocessen totaal geheim houden. Als dit het geval is, dan zal dit het begrip en de waardering van de klant door de fabrikant zeer ten goede komen, en zal ook de retourverkoop toenemen, omdat de mensen er trots op zullen zijn dat zij een artikel van ‘gesmoorde’ kwaliteit ontvangen, in plaats van een artikel dat getest moest worden. Het lijkt mij dan ook volkomen logisch dat fabrikanten veel “wat dan ook”-kleding willen fabriceren, zodat zij al hun concurrenten kunnen stimuleren. Misschien zullen we in de toekomst een gemeenschappelijk begrip hebben van hoe je echte “prut” of “inyl” kleding kunt herkennen, maar omwille van de opvoeding en de kennis van de consument is het misschien het beste om al deze subtiliteiten, evenals de definitie van een echte kwaliteit “slapers” aan de professionals over te laten.

lees meer

Geef een reactie