Bezig met laden…

De evolutie van vrouwenkleding

Damesmode online bestellen

dames mode is een gevarieerd en voortdurend veranderend gebied van menselijke activiteit geweest. Vrouwen over de hele wereld gebruiken hun vrouwelijkheid al duizenden jaren om vermommingen te dragen. De verschuiving in de mobiliteit als gevolg van de industriële revolutie heeft een zeer ingrijpend effect gehad op de samenleving als geheel. Het grootkapitaal en de grote regering hebben getracht de vrouwelijke verlangens en gedachten grotendeels te controleren en te manipuleren door die verlangens stil en uit de weg te gaan.

Eerdere betekenissen van de term dame omvatten: 1) Iets om de borsten te accentueren. 2) Een vrouw van letters. 3) Een vrouw van mysterie. 4) Een vrouw met een hoofd.emy – origineel. 5) Een vrouw als schaakstuk. 6) Een vrouw als een mogelijk of mogelijk liefdes belang.

Toen de jaren ’60 hun heerschappij begonnen over heel Engeland, Amerika en een paar andere landen, gingen culturele verschuivingen in de perceptie van kleding met hen mee. Een man kon een biertje drinken in zijn huis en een muntje gooien op een steekspel op zondag wat een vrouw droeg was van weinig belang. Vóór deze gebeurtenis werden onder het bewind van Koningin Victoria kleine, discrete vernieuwingen gedragen, zoals petticoats, die door mannen op hun plaats werden gehouden om de onsterfelijken te plagen. Na de dood van Koningin Victoria leidde een meer gereserveerde dresscode tot een groots vertoon van nieuw gebogen slaven, weg van hun aristocraten en heren.

Met de verschuiving naar meer afkeuring van de verschuiving in idealen, nam de neiging om jezelf te verwennen toe en bleef sterk tot de opening van het vrouwentoilet in de jaren 1920. Met een meer geliberaliseerde maatschappij begonnen borsten getoond en zelfs gedeeltelijk bedekt te worden door kleding en veranderden ze van het ideaal van een borst naar een beginnend rondje. Dit bereikte echter zijn hoogtepunt in de jaren 1960 toen de string een enorm succes bleek en nooit echt verdween. Sinds deze tijd lijkt Blow jobs in populariteit te stijgen.

De mode voor kleding heeft een aantal verbazingwekkende verschuivingen door de geschiedenis heen gezien. Pre 1960, vrouwen werden getrokken in het dragen van vrouwelijkheid. Na 1960 willen vrouwen zich uitdrukken door middel van kleding en ze zoeken bedrijven die dit voor hen kunnen creëren en op de markt brengen.

Een van de eerste grote verschuivingen in het mode landschap was met de komst van de vrouwelijke bevrijding omdat het de iconen in de mode uitbreidde en weg van de meer traditionele rolmodellen zoals de firties geïdealiseerde Mary Quant en dit leidde tot de opkomst van iconische bedrijven zoals The Gap (Best Buy). Een andere verandering na de eerste wereldoorlog was de komst van vrouwelijke solidariteit. Het beroep van verpleegster was een gebied dat hier in het bijzonder van profiteerde met de professionalisering, niet alleen van de gezondheidszorg maar ook van de verpleegsters. Dit hielp om de rol van het verpleegkundig beroep feministisch te veranderen. Op deze manier werd de groeiende arbeidersklasse van het land een tweede golf van verandering in het mode landschap (culbert, 2004).

Kleur speelt ook een rol in dit veranderende landschap en de mode voor clothDisplay vandaag de dag is ver verwijderd van wat we werden geïntroduceerd aan het begin van de twintigste eeuw. Tegenwoordig wordt de mode voor kleur vaak gebruikt om een specifiek, op bestelling gemaakt effect te creëren. Wij worden voortdurend blootgesteld aan kleur en caleidoscopische combinaties daarvan. Aangezien zoveel van onze planetenkleuren oceaanblauw, paars, groen, geel, pistache en squatanks zijn, lijkt het hieraan te danken te zijn dat ontwerpers ze konden uitbreiden en het model konden doorbreken dat consumenten van bepaalde kleuren slechts ontevreden waren met een specifiek kleurengamma. Vandaag de dag kun je absoluut niet verkeerd gaan met een teal broek, Hoewel teal in het verleden als een conservatieve kleur werd beschouwd, is het nu een van de meest harmonieuze kleuren in de modestad.

Laten we ook de ring van Kenneth Moss, het Britse luxe modehuis, toevoegen. Hun creatie van de minirok in de jaren 80 heeft plaats gemaakt voor het power suit voor vrouwen. Het Plug-pak, de Kennedy Prince, de Runway Pinafore en de mini lange stropdas zijn allemaal bewijzen dat er een nieuw tijdperk in de vrouwenmode is aangebroken. Charles Silvers bij het ontwerpen van de Lin Lindsay An Evening Quilted herstellen van deze periode en terug te gaan naar de beginselen van onbeperkte variatie in een nieuwe mode die niet gebonden is aan de lijn van de tijd.

Van de jaren negentig gaan we over naar de jaren negentig en vrouwen verafschuwden de minirok absoluut, maar hij werd beschouwd als gedurfd, seksueel en zeer vrouwelijk. Tegenwoordig zijn vrouwen dol op de mini. Zowel Alexander Mcqueen als Burberry zijn verantwoordelijk voor de promotie van de opzwepende minirok, die meer wordt gezien als een modestatement dan als een kledingstuk voor de werkende vrouw. Het gedeelte van de garderobes van zwangere vrouwen groeit voortdurend met de uitbreiding van de minirok, Henleys en Channel en Petticoats. Terwijl plus size-modellen in en uit de mode raken, vullen size zero-modellen de behoefte aan de size zero-categorie in een wereldwijde inspanning om te worden overgenomen door het bedrijfsleven in Groot-Brittannië.

Lees meer:

Dameskleding online kopen
Dames accessoires

Geef een reactie